Wiadomości - Aktualności
Urzędnicy Wyborczy - rekrutacja
Dodał: Bartek Data: 2018-03-01 10:21:06 (czytane: 2763)
Dyrektorzy delegatur Krajowego Biura Wyborczego w całym kraju rozpoczęli przyjmowanie zgłoszeń od osób, chcących pełnić funkcję urzędnika wyborczego.
W załączonym pliku publikujemy informację o liczbie urzędników wyborczych w poszczególnych gminach na obszarze właściwości delegatury (województwo świętokrzyskie) oraz zasadach zgłoszeń kandydatów na funkcję urzędnika wyborczego.
Kandydaci na urzędnika wyborczego składają zgłoszenia do dyrektora
delegatury właściwej dla gminy, w której mają wykonywać funkcję.
W
zgłoszeniu należy podać imię (imiona) i nazwisko, numer ewidencyjny
PESEL, adres zamieszkania (ujęcia w stałym rejestrze wyborców),
wykształcenie, miejsce pracy, nazwę gminy, w której kandydat ma
wykonywać funkcję oraz informacje o ewentualnym doświadczeniu w
organizacji wyborów oraz wykonywaniu innych zadań, w których niezbędna
była znajomość przepisów Kodeksu wyborczego. Do zgłoszenia należy
dołączyć kopię dyplomu potwierdzającego posiadanie wykształcenia
wyższego.
Kandydat na urzędnika wyborczego musi być ponadto
zatrudniony w administracji rządowej lub samorządowej, albo jednostkach
im podległych lub przez nie nadzorowanych. Pracodawca musi potwierdzić
na zgłoszeniu fakt zatrudnienia w jednym z takich miejsc.
Jak
informuje Biuro, dyrektorzy delegatur KBW sprawdzą, czy zgłoszeni
kandydaci spełniają wymogi Kodeksu wyborczego, po czym przekażą
zgłoszenia do szefa Krajowego Biura Wyborczego. Przy powoływaniu
urzędników wyborczych szef KBW będzie brać pod uwagę doświadczenie
kandydata w organizacji wyborów oraz wykonywanie innych zadań, w których
niezbędna była znajomość przepisów Kodeksu wyborczego.
Do pobrania:
>> informacja o liczbie i zasadach powoływania Urzędników Wyborczych [PDF]