Wiadomości - GOPS

Spotkanie z ekspertem ZUS, w sprawie wniosków o ustalenie prawa do świadczenia „ Dobry Start”

Dodał: Bartek Data: 2021-07-16 09:41:29 (czytane: 1735)

Od 1 lipca 2021 r. wnioski o ustalenie prawa do świadczenia „Dobry Start” są przyjmowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Od 1 lipca można składać wnioski o świadczenie z programu Dobry Start!

W roku szkolnym 2021/2022 wniosek o świadczenie z programu  Dobry Start można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia będą wypłacane wyłącznie na rachunki bankowe. Obsługą świadczeń od tego roku zajmuje się ZUS. Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r. Wnioski

Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje w wysokości 300 zł – raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Obecnie wsparcie otrzymuje ok. 4,5 mln polskich dzieci.

Wnioski można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pośrednictwem portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE ZUS), portalu Emp@tia lub przez bankowość elektroniczną. Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu Dobry Start (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).

Jeśli nie masz profilu PUE, przyjdź na spotkanie z ekspertem ZUS, który założy go dla Ciebie. Spotkanie odbędzie się w dniu 20.07.2021r. w godz: 9:00 – 12:00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Opatowcu.

Na spotkanie z ekspertem ZUS potrzebny będzie:

- dowód osobisty lub inny dokument tożsamości np. Paszport

- telefon komórkowy

- adres e-mail

- numer rachunku bankowego na który przekażemy świadczenie

- nazwa i adres szkoły do której będzie uczęszczały/ło dzieci/cko

 

Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

Świadczenie z programu Dobry Start będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy. Jeśli ktoś jeszcze nie ma rachunku, a chce wnioskować o tzw. 300 plus, powinien go założyć.

Od roku szkolnego 2021/2022 za przyznanie i wypłatę środków dla uczniów rozpoczynających rok szkolny odpowiada Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

3000_dobry_start_1.png
 

 

Przeczytaj kolejną wiadomość:

W ramach rewitalizacji zmienia się również nasza biblioteka

Dzięki pozyskanym przez Burmistrza Miasta i Gminy Opatowiec środkom, w ramach projektu „Rewitalizacja Opatowca szansą na rozwój...