Wiadomości - GOPS
Informacja o programie
Dodał: Bartek Data: 2018-06-13 15:04:06 (czytane: 2885)
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opatowcu informuje, że zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. rząd ustanowił program "Dobry Start".
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opatowcu informuje, że zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. rząd ustanowił program, na podstawie, którego rodziny otrzymają raz w roku 300 zł, w związku z rozpoczęciem roku szkolnego - na każde dziecko uczące się w szkole – bez względu na dochód rodziny.
Wnioski będą przyjmowane w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Opatowcu, ul. Rynek 16, 28-520 Opatowiec :
- od 1 lipca 2018 r. online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną, do 30 listopada 2018 r.
- od 1 sierpnia 2018 r. droga tradycyjną (papierową) do 30 listopada 2018 r.
Wniosek należy złożyć do 30 listopada, natomiast złożenie wniosku o
świadczenie "Dobry Start" w lipcu i sierpniu to gwarancja wypłaty
świadczenia nie później niż do 30 września.
Wnioski
złożone po upływie terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.
Świadczenie „dobry start” przysługuje w związku z
rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:
- przez dziecko lub osobę uczącą się 20 roku życia ;
- przez dziecko lub osobę uczącą się 24 roku życia - w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.
Świadczenie
"Dobry Start" przysługuje raz w roku na rozpoczynający rok
szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne
uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia.
Świadczenie nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz
dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w
przedszkolu lub szkole.