Wiadomości - GOPS

Informacja o programie

Dodał: Bartek Data: 2018-06-13 15:04:06 (czytane: 552)

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opatowcu informuje, że zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. rząd ustanowił program "Dobry Start".

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opatowcu informuje, że zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. rząd ustanowił program, na podstawie, którego rodziny otrzymają raz w roku 300 zł, w związku z rozpoczęciem  roku szkolnego - na każde dziecko uczące się w szkole – bez względu na dochód rodziny.

Wnioski będą  przyjmowane w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Opatowcu, ul. Rynek 16, 28-520 Opatowiec :

  • od 1 lipca 2018 r. online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną, do 30 listopada 2018 r.
  • od 1 sierpnia 2018 r. droga tradycyjną (papierową) do 30 listopada 2018 r.


Wniosek należy złożyć do 30 listopada, natomiast złożenie wniosku o świadczenie "Dobry Start" w lipcu i sierpniu to gwarancja wypłaty świadczenia nie później niż  do 30 września.

Wnioski złożone po upływie terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.

Świadczenie  „dobry start”  przysługuje  w związku z rozpoczęciem roku szkolnego  do ukończenia:

  • przez dziecko lub osobę uczącą się 20 roku życia ;
  • przez dziecko lub osobę uczącą się 24 roku życia - w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.

Świadczenie "Dobry Start" przysługuje  raz w roku na rozpoczynający rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia.

Świadczenie nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole.

 





Przeczytaj kolejną wiadomość:

Kolejne prace remontowe w Strażnicy OSP Opatowiec

Zamontowano kolejne, nowe drzwi garażowe w Strażnicy OSP w Opatowcu...